Track and trace.Transport, waardevolle handel, plezierjachten, boeien op zee, olie-platforms, wetenschappelijk onderzoek, ...
|
|
Wereldwijde dekkingToepassingen binnen het GSM-bereik, maar ook daar waar er geen GSM- of Wifi-dekking is zoals in de uitgestrekte wildernis van Australië, in remote area’s zoals Kazachstan, op Noord- en Zuidpool en op de eindeloze grote zeeën en oceanen is het tobben om een data- of voice-connectie te maken met de rest van de wereld. Hoe weet je waar je container in Kazachstan staat, wat de metingen zijn van het weerstation op een ijsschots op de Noordpool, of er een ‘Man-overboord-situatie’ midden op de Pacific zich voordoet en hoe je ‘belt’ met de bemanning van een helikopter in Siberië?
|
|
Defensie-project: Woonbarakken en opslagcontainers
Een mooi en belangrijk project voor het welzijn van militairen op missie. Voor de woonbarakken ontwikkelen we de HUMS - Health and Usage Monitoring system. Informatie over temperatuur, vochtigheid, apparatuur status etc. wordt samen met de locatie doorgegeven. We hebben hiervoor onze basismodule - de Leap Track-and-Trace System LTTS Core Module - toegepast en het geheel in een robuuste behuizing geplaatst. Daarmee is het bestand tegen mechanische en klimatologische invloeden.
Voor opslagcontainers is de locatie en de verplaatsingen van belang. Ook hier hebben we een op de Core Module gebaseerd systeem gemaakt en bieden we deze naast dit project ook aan via onze zustermaatschappij GTTS en ook via de platformaanbieder BlackPoint. We hebben dit project via Marshall die op zoek waren naar Iridium oplossingen. Wij zijn daarin de enige ontwikkelaar in Nederland, maar spraken niet de taal van Defensie. Daarom hebben we samenwerking gezocht en een goede partner gevonden in Add-Mission B.V. uit Hoogeveen. Uiteindelijk bleek GSM voldoende en konden we gebruik maken van onze Core Module. Deze GSM-kern op basis van LTE-M en GPS/Glonass geeft ons een voorsprong op de snelheid van ontwikkeling voor specifieke toepassingen zoals de T&T HUMS. |
|
Leap Track & Trace System (LTTS)
Stabiel, klant-specifiek, korte time-to-market, goedkope productie. Dat is wat we voor ogen hadden voor onze klanten met track & trace toepassingen met de nieuwste GSM technieken (NB-IoT en LTE-M). Het resultaat is een modulair systeem waar al onze kennis en ervaring al in zit en uitvoerig getest en dus stabiel is. Antenne-ontwerp, modem, elektronica, embedded software en behuizing horen samen en is snel specifiek te maken voor uw toepassing. U kunt snel uw markt op in uw branche, ook wanneer 2G in de toekomst uitgezet wordt. Productie, airtime en cloudservice bieden we aan via onze zustermaatschappij GTTS die gericht is op productie en partnerschip.
|
|
Voorbeeld Automotive-markt. Op bovenstaande foto's tonen we een ruggadized automotive versie gemaakt met crank protection en load dump protection, ingangsspanning van 8-36V en diverse in- en uitgangen. Binnenkomt komt er een 'ingegoten versie' met een batterij welke 3 jaar mee gaat.
Graag maken we op basis van onze LTTS (core) module uw eigen applicatie.
Graag maken we op basis van onze LTTS (core) module uw eigen applicatie.
Global Alerting PlatformLeap Development gebruikt dit software-platform voor het zichtbaar maken van track-and-trace data, zoals bewegingen van drijfijs op de Noordpool tot man-over-board alerts. Wij ontwikkelen GSM- Hiber- en iridium-producten welke gekoppeld kunnen worden met dit platform.
Our relationship with Jan is fundamental. Leap Development can turn our innovations into products. |
|
Volgen van drijfijs van de NoordpoolVooral de geïntegreerde aanpak van de elektronica en het HF-deel in de behuizing was het succes.
Een apparaat dat werkt. |
|
Tracker voor helikopters en kleine vliegtuigenIn samenwerking met International Aero Navigation Systems Concern, JSC (IANS) hebben we een Iridium communication en track and trace device ontworpen en ontwikkeld voor gebruik in helikopters en kleine vliegtuigen. Noodzakelijk voor de helikopterbemanning in Siberië. De IANS' “PUMA-S” genaamd stuurt elke ingestelde tijdsinterval zijn GNSS positie en status door naar de grond, flightcontrolcenter. De status welke doorgestuurd wordt, bestaat uit de status van het apparaat gecombineerd met de met status van de helikopter of vliegtuig waarin de PUMA-S is gemonteerd.
|
|